ПОВТОРЕННЯ:
Тема уроку: Особистість мовця. Вимоги до мовлення оратора. Комунікативний стан мовця.
План:
1. Особистість мовця. (додаткова інформація)
2. Риси гарного співрозмовника. (додаткова інформація)
3. Вимоги до мовлення оратора. (додаткова інформація)
4. Комунікативний стан мовця. (додаткова інформація)
Завдання:
1. Прочитайте стор. 51 – 52 підручника Українська мова (Авраменко) для 10 класу за посиланням
2. Опрацюйте теоретичний матеріал. Підготуйте пам’ятку на тему: «Як стати цікавим співрозмовником?»
Тема уроку: Особистість мовця. Вимоги до мовлення оратора. Комунікативний стан мовця.
План:
1. Особистість мовця. (додаткова інформація)
2. Риси гарного співрозмовника. (додаткова інформація)
3. Вимоги до мовлення оратора. (додаткова інформація)
4. Комунікативний стан мовця. (додаткова інформація)
Завдання:
1. Прочитайте стор. 51 – 52 підручника Українська мова (Авраменко) для 10 класу за посиланням
2. Опрацюйте теоретичний матеріал. Підготуйте пам’ятку на тему: «Як стати цікавим співрозмовником?»
Серед визначальних
рис гарного співрозмовника дослідники називають такі: бути гарним слухачем,
виявляти повагу до співрозмовника, добре знати суть предмета розмови, бути
впевненим у собі; бути дружелюбним, щирим, доброзичливим, уміти викликати
позитивні емоції; подобатися зовнішнім виглядом і манерами, бути артистичним;
дотримуватися правил етикету. Звернемо увагу на окремі з них.
- Гарний співрозмовник повинен насамперед уміти слухати. Це одне з найголовніших правил зафіксувала народна мудрість: «Бог дав тобі два вуха і один рот, послуговуйся ними у такій послідовності». Виявами уваги є позитивна реакція на слова, зовнішній вияв уваги, уточнювальні запитання тощо. Як зазначав Оноре де Бальзак: «Ніщо так не окупиться у спілкуванні з людьми, як милостиня уваги».
- Уміння робити гарні компліменти. Головна функція компліменту полягає в тому, що він задовольняє найважливішу потребу людини — потребу в позитивних емоціях. Співрозмовник, який задовольняє цю потребу, стає бажаним співрозмовником.
- Співрозмовник повинен уміти усміхатися і робити це невимушено й часто. На думку дослідників, усмішка — це дія, що означає «Я до тебе гарно ставлюся!», «Ви приємні мені!», «Я маю задоволення від спілкування з вами!».
- Ефективним психологічним вербальним прийомом є звертання до співрозмовника на ім’я. Вимовляти ім’я (ім’я та по батькові) — означає виявляти увагу і повагу до людини. Вимовляти це потрібно не скоромовкою, а чітко і в тому темпі, у якому ведеться розмова.
3. Напишіть есе на
одну із тем: «Прекрасна мить життя», «Чарівність і могутність слова», «З чого зіткане
щастя?»
Домашнє завдання: Вправа № 5 (А, Б) на стор.54 підручника Українська мова (Авраменко) для 10 класу за посиланням. Письмово у зошиті, зробіть фото і відправте на вайбер або електронну пошту: galinasagirova2007@gmail.com. Можете записати висловлювання на диктофон і відправити на вайбер.
Хто першим надішле виконані завдання, той отримає бонус!!!Бажаю успіху!
Домашнє завдання: Вправа № 5 (А, Б) на стор.54 підручника Українська мова (Авраменко) для 10 класу за посиланням. Письмово у зошиті, зробіть фото і відправте на вайбер або електронну пошту: galinasagirova2007@gmail.com. Можете записати висловлювання на диктофон і відправити на вайбер.
Хто першим надішле виконані завдання, той отримає бонус!!!Бажаю успіху!
Немає коментарів:
Дописати коментар